کاهش تنش ها در آستانه مذاکرات هسته اي مسکو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اندیشه جويان و آدرس mohammad-taha.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد
.






آمار مطالب

کل مطالب : 450
کل نظرات : 48

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 79
باردید دیروز : 5
بازدید هفته : 84
بازدید ماه : 79
بازدید سال : 1670
بازدید کلی : 206780
کاهش تنش ها در آستانه مذاکرات هسته اي مسکو

خرداد ۱۳۹۱ (۱۱:۴۱ق.ظ)
در حاليکه تنش ها بين ديپلمات هاي ايراني و مذاکره کنندگان هسته اي غرب به اوج خود رسيده و ترديد ها را در خصوص دستاورد نشست مسکو افزايش داده بود، گروه «1+5» از موافقت خود با بررسي بسته پيشنهادي ايران خبر دادند.

اگر چه تمرکز طرح پيشنهادي گروه مذاکره کننده «1+5» بر محدود کردن فعاليت هاي هسته اي و توقف غني سازي اورانيوم با خلوص بالا در ايران است، پذيرش گفت و گو در خصوص بسته 5 ماده اي پيشنهادي ايران در نشست مسکو، نشانه اي آشکار از کاهش تنش ها در آستانه اين نشست به شمار مي آيد.
ايران و گروه «1+5» (آمريکا، انگليس، فرانسه، چين، روسيه و آلمان) از اوايل ماه آوريل پس از وقفه اي 15 ماهه، دور جديدي از مذاکرات هسته اي خود را در ترکيه برگزار کردند. نشست بعدي يک ماه بعد در بغداد برگزار شد، اما تهران آشکارا با پذيرش پيشنهاد اين گروه که بر انصراف ايران از اصول حق مسلم خود در بهره برداري از انرژي صلح آميز هسته اي و توقف غني سازي پايه گذاري شده بود، مخالف کرد. پيشنهادي که در مقابل تعليق فعاليت هاي غني سازي 20 درصدي در ايران و انتقال ذخاير موجود، دسترسي تهران به قطعات يدکي هواپيماهاي مسافربري و برخي کمک ها به برنامه هاي هسته اي را ارائه مي کرد.
اما تهران در نشست بغداد تاکيد داشت اين پيشنهادات براي کشوري که در موارد تحريم شده از سوي غرب به خودکفايي کامل رسيده است، هيچ ارزشي ندارد و همکاري با آزانس بين المللي انرژي اتمي بايد بر اساس مفاد توافقات و قوانين بين المللي از جمله معاهده منع اشاعه تسليحات هسته اي (NPT) صورت پذيرد که در آن حق همه اعضاي آژانس براي بهره برداري از انرژي صلح آميز هسته اي ديده شده است.
فضاي نه چندان مثبت نشست بغداد و نتيجه آن که صرفاً تعيين تاريخ مذاکرات مسکو براي روز هاي پاياني ماه جاري بود، موجب شد تا برخي رسانه هاي وابسته به آمريکا و رژيم صهيونيستي تلاش کنند تا اختلاف نظرهاي به وجود آمده در خصوص بسته هاي پيشنهادي طرفين را به بن بست در اين مذاکرات تعبير کنند. اما تماس اخير کاترين اشتون، رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا با سعيد جليلي، رئيس هيئت مذاکراه کننده ايراني باعث شد تا تمام معادلات جنگ رواني لابي هاي رژيم صهيونيستي عليه ايران به هم بريزد.
از سوي ديگر، نشست هاي موفقيت آميز ايران با آژانس بين المللي انرژي اتمي در هفته هاي اخير نيز مهر تاييد ديگري بر مسالمت آميز بودن فضاي مذاکرات هسته اي ايران در نشست مسکو بود تا بار ديگر نقشه هاي دشمنان ايران نقش بر آب شود.
در کمتر از 48 ساعت مانده به آغاز مذاکرات هسته اي ايران، تمامي اظهار نظرها از عزم راسخ هيئت هاي مذاکره کننده براي دستيابي به نتايج قطعي و مثبت در نشست مسکو خبر مي دهد.

 

 

کاهش تنش ها در آستانه مذاکرات هسته اي مسکو

خبرگزاري موج -


تصاویر زیباسازی نایت اسکین

تعداد بازدید از این مطلب: 111
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود